Waarom bestaat deze zichtermijn?
Als je iets koopt in fysieke winkel heb je het product meestal kunnen bekijken en indien mogelijk misschien kunnen proberen. Koop je een product online dan heb je deze mogelijkheid pas als het product wordt geleverd. De wettelijke zichttermijn is ervoor bedoeld om je de mogelijkheid te geven het product alsnog te bekijken en te beoordelen. Bijvoorbeeld een Barbeque mag worden bekeken maar niet worden gebruikt. Een tosti apparaat mag uit de verpakking worden gehaald maar er mag geen tosti in gemaakt worden.
Wat betekend dit precies voor mij?
Je hebt als consument hebt recht op een zichttermijn van 14 dagen. Natuurlijk geldt dit ook als je iets hebt besteld bij NiceGoodz.nl. De zichtermijn van 14 dagen gaat in op het moment dat je het product hebt ontvangen. Binnen deze periode mag je besluiten dat je toch niet zo blij bent met het product en de koop ontbinden zonder dat je daarvoor een reden hoeft op te geven. Vervolgens stuur je het product met alle geleverde toebehoren, in oorspronkelijke staat en in de originele verpakking aan ons terug.
We raden je daarom aan om de verzenddoos en de originele verpakking voorzicht open te maken, zodat je deze weer kunt geberuiken om het product terug te sturen.
Hoe maak ik gebruik van de zichttermijn?
Wil je gebruikmaken van de zichttermijn? Dit kun je aan ons kenbaar maken door binnen de termijn van 14 dagen na levering het retourformulier onderaan deze pagina in te vullen. Je ontvangt dan binnen 1 werkdag van ons een mail met instructies.
Vanaf dit moment heb je 14 dagen de tijd om het product aan ons terug te sturen. Zodra wij het product retour hebben ontvangen zullen wij het aankoopbedrag en verzendkosten aan je terugbetalen op dezelde manier als de oorspronkelijke transactie heeft plaatsgevonden. De verzendkosten voor het retourneren van het product zijn voor je eigen rekening.
De zichttermijn is enkel van toepassing op consumentenbestellingen.
Wat moet ik doen als ik een product beschadigd heb ontvangen?
Dat is heel vervelend! In dit geval vragen wij je om binnen 2 werkdagen na ontvangst het retourformulier onderaan deze pagina in te vullen. Ook vragen we je om een beschrijving te geven van de beschadiging en 1 of meerdere duidelijke foto's toe te voegen aan de bijlagen.
Daarna ontvang je van ons zo snel mogelijk een mail met instructies. In het geval van een beschadigd geleverd product zul je een retourlabel ontvangen waarmee je het product kosteloos kunt retourneren. Wij zullen eveneens kosteloos een nieuw product toesturen. Mocht dit niet mogelijk zijn dan zullen wij het volledige aankoopbedrag terugstorten op dezelfde manier als de oorspronkelijke transactie heeft plaatsgevonden.
Welke kosten zijn er verbonden aan het retourneren?
Als je gebruik maakt van de zichttermijn dan betalen wij uiteraard het volledige aankoopbedrag terug. De verzendkosten om het product terug te sturen zijn wel voor je eigen rekening. Mocht het teruggestuurde product dusdanig beschadigd zijn of gebruikssporen bevatten die verder gaan dan nodig om de aard of werking van het product vast te stellen ben je aansprakelijk. We behouden ons het recht voor om hiervoor kosten in rekening te brengen.
Wanneer moet ik het product retourneren?
Zodra je middels het retourformulier onderaan deze pagina binnen 14 dagen na ontvangst van het product aan ons kenbaar hebt gemaakt gebruik te willen maken van de zichttermijn heb je 14 dagen de tijd om het product terug te sturen.
Wij vragen je rekening te houden met hetvolgende;
- Persoonlijke verzorgingsartikelen (massageapparaten, scheerapparaten oordopjes, thermometers enz.) mogen alleen geretourneerd worden als de verzegeling na levering niet is verbroken en het product niet aantoonbaar gebruikt is. Dit omwille van de hygienische reden.
- Retouren moeten inclusief de geleverde toebehoren in originele staat en verpakking verzonden worden.
Wanneer krijg ik mijn geld terug en op welke manier?
Als je gebruik hebt gemaakt van het recht om te retourneren betalen we het volledige aankoopbedrag terug binnen 2 werkdagen nadat we het retour gezonden artikel in ontvangst hebben genomen.
De terugbetaling vindt plaats op dezelfde manier als de oorspronkelijke transactie heeft plaatsgevonden.
Hoe retourneer ik een product?
Het product moet geretourneerd worden via dezelfde vervoerder als dat het geleverd is. Als een pakket bijvoorbeeld geleverd is door PostNL dan kun je het product retour zenden via een PostNL pakketpunt.
Wat moet ik doen als ik een klacht heb?
Het kan voorkomen dat je een klacht hebt over NiceGoodz of je bestelling. We staan voor kwaliteit en service en vinden het vervelend als je niet tevreden bent. We willen dat je een prettig gevoel hebt bij onze producten en service.
Als je een klacht hebt dan vragen we je het onderstaande klachtenformulier in te vullen en te verzenden.
Wat doen we met je klacht?
We proberen je klacht zo snel mogelijk te behandelen en zullen contact met je opnemen om samen te bepalen wat de beste oplossing is. Daarnaast zullen we proberen lering te trekken uit je klacht om onze dienstverlening of assortiment nog verder te verbeteren.
Wat valt onder garantie?
Wat valt niet onder garantie?
Wat is de garantie termijn?
Wat is de procedure voor garantiegevallen?